Kätevimmät digityökalut kevytyrittäjälle

Haluatko siirtää palvelusi verkkoon, tehdä töitä kätevästi etänä tai kasvattaa liiketoimintaasi digituotteiden avulla? Listasimme työkalut, joilla toteutat niin kokoukset, webinaarit, opetusvideot, uutiskirjeet kuin verkkokurssit ja e-kirjatkin. Keräsimme yhteen yleisimpiä digityökaluja, joista osaa käytämme itsekin Eezyllä aktiivisesti.

Järjestä videokokous tai etätapaaminen, jaa dokumentteja ja luo kyselyitä

Google G-Suite – paljon hyödyllisiä työkaluja

Googlen G-Suite-etätyökalua voi kokeilla ilmaiseksi, jonka jälkeen käytöstä veloitetaan kuukausimaksu. Videokokouksiin sopii Googlen Hangouts Team ja lisäksi G-Suiteen kuuluu paljon muitakin hyödyllisiä työkaluja, mm. chat, reaaliaikaisesti yhteismuokattavat dokumentit ja kyselyiden luomiseen tarkoitettu Forms.

Microsoft Teams – tiimityön mahdollistaja

Microsoft Teams on Office 365:n tiimityön keskus. Myös Teamsista voi ladata maksuttoman version, jolla onnistuu mm. chat, videopuhelut ja tiedostojen jakaminen.

Solki.live – turvallisia digitaalisia tapaamisia

Solki.live on monipuolinen työkalu asiakkaidesi tapaamiseen digitaalisesti verkossa. Solki.liven avulla voit järjestää turvallisia videopuheluja, ryhmäpuheluja ja webinaareja asiakkaillesi. Voit myös hyödyntää Solki.liven tarjoamaa verkkokauppaa, jossa voit myydä tallennettuja videopuheluja, webinaareja tai muuta videosisältöä. Solki.live noudattaa Valviran säädöksiä ja sitä käyttävät mm. lääkärit ja terapeutit omissa asiakastapaamisissaan. Eezyn kevytyrittäjät käyttävät solki.live -palvelua etuhinnoin.

Zoom – maksuton työkalu videoneuvotteluihin ja ryhmätöihin

Zoom sopii mm. videoneuvotteluihin, ryhmätöihin ja webinaareihin. Zoomia voi käyttää tiettyyn pisteeseen asti maksuttomasti.

Webinaarin järjestäjän täsmätyökalut

Webinaarien järjestämiseen erikoistuneella työkalulla hoidat mm. ilmoittautumisen, taustatietokyselyt, webinaarin tallentamisen ja tallenteen lähettämisen osallistujille jälkikäteen kätevästi. Useimmat webinaarityökalut tarjoavat maksuttoman version, jolla pääsee vähintään testailemaan työkalua ja sen sopivuutta omiin tarpeisiin. Tässä muutamia yleisimpiä testaamiamme työkaluja:

Virtuaalisia työskentelytiloja workshopeille ja ryhmätöille

Kun tarvitaan virtuaalista työskentelytilaa eli toimivaa tapaa ideoida yhdessä ja tehdä ryhmätöitä etänä, tavalliset videopuhelut eivät välttämättä enää riitä. Tässä muutama workshoppeihin soveltuva ohjelmisto:

Uutiskirjetyökaluja – tavoita ja sitouta asiakkaitasi uutiskirjeillä

Uutiskirjetyökalulla tavoitat nykyisiä ja uusia asiakkaita ja voit lähettää uutiskirjeitä, tarjouksia ja muita sisältöjä massasähköpostina.

Järjestä verkkokurssi tai julkaise e-kirja

Jos verkkokurssin tai e-kirjojen tekeminen kiinnostaa, tarvitset alustan verkkokurssien ja e-kirjojen luomiseen ja myymiseen. Tässä muutama tähän tarkoitukseen sopiva työkalu:

Käteviä digityökaluja on saatavilla todella paljon ja uusia kehitetään kokoajan. Kannattaakin pitää korvat höröllä ja kuunnella muiden suosituksia. Varsinkin sellaiset ihmiset, jotka päivittäin työssään käyttävät erilaisia digityökaluja, pystyvät usein todella hyvin kertomaan eri työkalujen hyödyt ja heikkoudet ja vinkkaamaan myös uusista tuulista. Aina ei ole välttämätöntä pulittaa isoja summia toimivasta työkalusta, mutta joskus satsaus kannattaa: erityisesti jos digityökalu takaa tehokkaan työn teon, mahdollistaa bisneksen kasvattamisen tai tuottaa asiakkaillesi erityistä lisäarvoa.

Älä tule paha lasku, tule hyvä lasku – Tiedätkö millaisen laskun asiakkaasi haluaisi sinulta saada?

Miten hinnoitella oma työ kevytyrittäjänä?