Palvelumaksuun ei jatkossa lisätä arvonlisäveroa – muutos näkyy sinulle jo viikon sisään

Hyviä uutisia! Korkein hallinto-oikeus katsoi 20.11.2020, ettei palvelumaksuumme lisätä enää arvonlisäveroa. Palvelusta maksamasi kokonaissumma alenee siis arvonlisäveron osuuden verran. Teemme parhaillaan tarvittavia järjestelmämuutoksia, ja tavoitteena on saada alviton palvelumaksu kaikkiin palkanmaksuihin viimeistään ensi viikon maanantaina 30.11.2020.

Toimi näin, jos haluat muutoksen johdosta siirtää palkkapäiväsi ensi viikolle – siitä on sinulle rahallista hyötyä

Jos palkkasi on tulossa maksuun tällä viikolla, voit siirtää sen halutessasi ensi viikolle, jolloin palvelusta maksamasi kokonaissumma on arvonlisäveron verran pienempi.

1. Käy heti nettipalvelussamme (Omat tiedot > Palkka) muuttamassa palkkapäiväksi kuun 1. päivä. Maksamme palkkasi 1.12. ja palvelumaksusi on tällöin sinulle edullisempi, kun siinä ei ole enää arvonlisäveroa.
  2. Käy palkanmaksun jälkeen muuttamassa palkkapäiväsi takaisin normaaliksi, eli miten haluat jatkossa palkkasi maksettavan.

Mitä tarkoittaa, että palvelumaksuun ei lisätä enää arvonlisäveroa?

Palvelumaksusi on ollut 5-7 % + ALV 24 %. Nyt se tulee olemaan 5-7 %. Näet voimassa olevan palvelumaksusi nettipalvelun Palkat-osiossa.

Mistä muutos johtuu?

Laskutuspalveluiden palvelumaksuun lisättiin arvonlisävero 24 % vuonna 2018 Verohallinnon ohjeen mukaisesti. Eezy Kevytyrittäjät valitti ratkaisusta ja nyt Korkein hallinto-oikeus päätti asian kevytyrittäjien eduksi. KHO:n ratkaisu koskee kaikkia laskutuspalveluita, joiden käyttäjät työskentelevät yrittäjämäisesti ilman omaa Y-tunnusta. Lue koko tiedotteemme.

Onko sinulla kysymyksiä?

Jos sinulla herää kysymyksiä, voit olla yhteydessä neuvontaamme!

Terveisin,
Eezy Kevytyrittäjät / Neuvonta