Hyvän työn tarina: Kevytyrittäjyys tuo Arille vapautta työntekoon ja työkeikkojen valintaan

Eezy-kevytyrittäjä Ari Pulakka toteuttaa kiinteistö- ja huoneistoremontteja sekä yrityksille että yksityisille henkilöille. Kevytyrittäjyys on tarjonnut vapautta työntekoon ja työkeikkojen valintaan. EezyPay-maksuratkaisun avulla Arin on ollut helppoa saada maksu tekemästään työstä.

Itsenäistä työtä kevytyrittäjänä

Ari Pulakan matka kevytyrittäjänä Eezyn kanssa alkoi jo toukokuussa 2015, kun Ari halusi enemmän vapautta ja itsenäisyyttä työhönsä rakennus- ja remonttialan ammattilaisena. Vaihtoehtoina olivat toiminimi ja osakeyhtiö, mutta myös Suomessa verrattain uusi kevytyrittäjyys. Ari otti asiasta selvää ja otti yhteyttä Eezyyn.

“Huomasin, että tämähän soveltuu tarpeisiini todella hyvin, ja siitä se lähti. Aloittaminen oli helpompaa ja työ vaatii vähemmän byrokratiaa kuin vaikkapa oma toiminimi.“

Mitä kevytyrittäjyys on? Tutustu kevytyrittäjyyteen!

Joustavuutta ja vapautta työntekoon

Arin mielestä parasta kevytyrittäjyydessä on ehdottomasti itsenäisyys. Työt ja projektit on mahdollista suunnitella sekä toteuttaa varsin itsenäisesti. Kevytyrittäjänä Arin on mahdollista valita, millaista työtä tekee sekä milloin ja kenen kanssa. Tämä ei ollut lainkaan yhtä helppoa tavallisessa palkkatyössä.

Arin ei myöskään tarvitse sitoutua rakennusalan tavallisiin seitsemästä puoli neljään -työaikoihin. Halutessaan Ari voi tehdä myös lyhyempiä tai pidempiä päiviä, myös iltaisin ja viikonloppuisin. Tämä auttaa joustamaan sekä omien että asiakkaiden tarpeiden mukaan.

“Minulla on kokemusta tavallisesta palkkatyöstä ja myös muunlaisesta yrittämisestä. Toimin kuitenkin pääasiassa yksin, joten Eezy soveltuu itselleni ylivoimaisesti parhaiten. Tällaiseen itsenäiseen työhön Eezy on älyttömän hyvä.”

EezyPay helpottaa maksuliikennettä

Eezyn uutta maksuratkaisua EezyPayta Ari on käyttänyt alle vuorokauden mittaisista remonttitöistä laskuttamiseen. Ari tekee maksulinkin asiakkaalle ja asiakas voi itse valita, miten maksaa, halutessaan vaikka saman tien. Kokemukset EezyPayn käytöstä ovat olleet ainoastaan hyviä.

Yksi etu EezyPaysta on maksamisen ja palkan saamisen nopeus: raha liikkuu asiakkaalta Eezylle ja Eezyltä Arille nopeasti, kun maksu on suoritettu. Myös Arin asiakkailtaan saama palaute EezyPayn käytöstä on ollut ainoastaan positiivista.

“Suosittelen EezyPayta kyllä kaikille, jotka voivat käyttää sitä omassa toiminnassaan. Pelkästään positiivista palautetta on tullut asiakkailtakin. Mitä olen kysellyt asiakkailtani, niin heidän mielestään se on todella helppo ja toimiva vaihtoehto.”

Eezy pitää kevytyrittäjän puolia

Arin yhteistyö Eezyn kanssa on jatkunut jo pitkään. Lähes kahdeksan yhteisen vuoden aikana Ari on kokenut, että Eezy toimii kevytyrittäjiensä parhaaksi.

“Eezy on tavallaan kevytyrittäjän edunvalvoja ja pitää kevytyrittäjän puolia todella hyvin, vaikkapa verottajan suuntaan. Muutenkin Eezy pitää hyvin ajan tasalla mitä tulee esimerkiksi verotukseen ja muihin lakisääteisiin asioihin. Myös yrittämisestä on tullut tosi hyvin tietoa, ohjeita, muistutuksia, mitä kannattaa hoitaa ja muuta. Se on iso Eezyläisten etu.“

Kokemustensa perusteella Ari on suositellut Eezyä myös muille. Suosittelujen seurauksena pari tuttua onkin päättänyt ryhtyä kevytyrittäjäksi, esimerkiksi projektien toteuttamiseen muiden töiden ohessa tai eläkkeellä.

Lue lisää kokemuksia Eezystä ja tarinoita kevytyrittäjyydestä.