Eezy Kevytyrittäjät lahjoittaa Seuranan avulla onnellista vanhuutta

Suomessa on valtavasti yksinäisyyttä kokevia vanhuksia. Vanhusseurapalvelu Seuranan toiminnan ansiosta vanhusten yksinäisyyttä voidaan vähentää. Kannamme tänäkin vuonna kortemme kekoon tärkeän asian puolesta ja saimmekin kummivanhukseksemme Maijan, joka saa lahjoituksemme avulla merkityksellisiä ja toimintakykyä tukevia hetkiä arkeensa.

Seuranan toiminta sai alkunsa yrityksen perustajan Mirka Saarisen halusta saada isoisälleen juttukumppani hoivakotiin. Koska toivottua juttukaveria ei isoisälle löytynyt, kehitti Mirka itselleen tehtävän: onnellisen vanhuuden edistäminen. Siitä lähti idea tuottaa seuraa sydämellä; iloa, virkistystä sekä hyvinvointia vanhuksille. Vuonna 2016 aloitti Suomen ensimmäinen vanhusseurapalvelu Seurana, jossa nykyään toimii 50 suuren sydämen omaavaa vireätä eläkeläistä seuralaisena.

Seuranan kummivanhustoiminta on ennen kaikkea arvokasta aikaa ja läsnäoloa

Kummivanhustoimintaan voi lähteä mukaan niin yritykset kuin yksityishenkilötkin, jolloin he saavat kotona tai hoitokodissa asuvan oman kummivanhuksen. Annetun lahjoituksen turvin voidaan palkata koulutettu henkilö kummivanhuksen seuralaiseksi. Seuralainen tekee vanhuksen kanssa yhdessä asioita, joita tämä itse haluaa: vie ulos, juttelee ja kahvittelee tämän kanssa tai vaikka katselee tuttuja vanhoja valokuvia.

Muistisairas Maija on Eezy Kevytyrittäjien ikioma kummivanhus

Tänä vuonna Eezy Kevytyrittäjien kummivanhus on muistisairas 81-vuotias Maija. Haluamme Maijan saavan merkityksellisiä hetkiä arkeensa, jotka myös tukevat hänen toimintakykyään. Maijan asuessa yksin, on hänen tyttärensä jatkuvasti huolissaan pärjäämisestä ja tytär totesikin tämän olevan paras joululahja ikinä.

Lahjoituksemme ansiosta Maija sai seuralaisekseen Tuulan.

”Miten iloinen olenkaan, että pääsen syventämään ystävyyssuhteeni Maijaan. Meille tulee takuulla sydämellisiä hetkiä yhdessä, niin paljon samoja kiinnostuksenaiheita meillä on. Ja lupaan virkistää Maijaa niin henkisesti kuin toimintakyvynkin kannalta.”

-Tuula-Seuralainen

Tule sinäkin kummiksi vanhukselle

Suomessa on paljon yksinäisiä vanhuksia ja koronan vuoksi yksinäisyys lisääntyy koko ajan. Seuranan kautta voit olla mukana tekemässä hyvää ja antaa lahjaksi onnellisen vanhuuden. Tutustu Seuranan kummivanhustoimintaan tarkemmin ja liity mukaan!