Suomen ensimmäinen Kevytyrittäjän YEL-opas on nyt täällä!

Uunituore Kevytyrittäjän YEL-opas vastaa kevytyrittäjien yleisimpiin kysymyksiin YEL-vakuutuksesta. Opas laadittu yhteistyössä työeläkevakuutuskumppanimme Elon kanssa.

Oppaan lisäksi neuvomme kevytyrittäjiämme YEL-vakuutusasioissa ja olemmekin tehneet YEL-vakuuttamisesta mahdollisimman mutkatonta: maksuttoman lisäpalvelumme avulla Eezy-kevytyrittäjät voivat hoitaa YEL-vakuuttamisen kätevästi Eezyn kautta työeläkeyhtiö Elosta.

YEL-vakuutus on yrittäjän ja yrittäjämäisesti itsensä työllistävän eläke- ja sosiaaliturvan perusta. Se on lakisääteinen vakuutus, jota ei voi korvata vapaaehtoisilla eläkevakuutuksilla. Kevytyrittäjät luokitellaan eläkevakuuttamisen kannalta yrittäjiksi. Se tarkoittaa sitä, että kevytyrittäjät vastaavat oman eläkevakuutuksesi järjestämisestä YEL-vakuutuksella jos yrittäjämäinen toiminta täyttää YEL-vakuuttamisen ehdot.