Haaga-Helia ja Eezy Kevytyrittäjät esittää: Video kevytyrittäjyydestä opiskelijoille

Eezy Kevytyrittäjät on Haaga-Helian partneri ja kevään yhteistyön tavoitteena oli ottaa opiskelijat läheisesti mukaan kehittämään työelämää Eezy Kevytyrittäjien kanssa. Markkinoinnin yhteistyöprojektissa opiskelijat toivat arvokasta näkökulmaa töiden ja opiskelun yhdistämisen vaikeuteen – ja helppouteen. Yhteistyössä syntyi video, blogikirjoituksia ja someoppaita – näitä tuotoksia julkaisemme loppukesän ja alkusyksyn aikana!

Video opiskelijoilta opiskelijoille

”Tiedätkö, kun sä heräät ja mietit joku päivä mä vielä, sit kun mä…” Näin alkaa Haaga-Helian Krea-opiskelijoiden ideoima, käsikirjoittama ja kuvaama video kevytyrittäjyydestä. Moni opiskelija haluaisi tehdä intohimostaan ammatin, mutta pohtii, riittääkö oma aika ja taidot yrittäjyyteen. Videon avulla haluttiin kannustaa toteuttamaan haaveita jo opiskeluaikana ja tarjota myös helppo keino yrittäjyyteen: Eezy-kevytyrittäjyys. Katso valmis video alta!

”Asiakasprojektit tuovat opiskeluun uutta virtaa, sillä omia näkemyksiä ja luovuutta pääsee viljelemään asiakasprojektien kautta. Saatan joskus kokea, etten ole riittävän luova persoona, mutta Luova toimisto Kreassa olen päässyt jalostamaan tätä taitoa. Pääsin ryhmäni kanssa ideoimaan Eezy Kevytyrittäjä -kampanjaan houkuttelevaa sisältöä. Projektit yritysten kanssa mahdollistavat myös sen, että meidän opiskelijoiden ääntä kuunnellaan. Oli upeeta, kun omat ehdotukset julkaisustrategiaan otettiin huomioon! Krea on antanut kiehtovan kuvan pulmista ja kysymyksistä, mitä markkinoinnin maailmassa voi tulla vastaan.”

Nelli, Haaga-Helian opiskelija, suuntana digimarkkinointi

Onnistumisen kokemuksia ja ei-niin-käsikirjoitettuja-juttujakin

Eezy Kevytyrittäjille tehty projekti opetti Haaga-Helian Krealaisille paljon sisällöntuotannosta, markkinoinnista, yritysyhteistyöstä, videotuotannosta sekä siitä, kuinka kaikki ei aina mene kuin kässärissä. Kurkkaa videotuotannon kulisseihin ja lue lisää opiskelijoiden kokemuksia Krean blogista. Me Eezyllä taas opimme ymmärtämään opiskelijoiden haaveita ja haasteita syvemmin. Oli jälleen ilo jakaa osaamistamme ja tehdä yhteistyötä innostuneiden, osaavien ja idearikkaiden opiskelijoiden kanssa.