Kehitystiimin kuulumisia: Kehittyvä kevytyrittäjäpalvelu

Mitä käy kevytyrittäjien palautteille ja kehitysehdotuksille sen jälkeen, kun ne on lähetetty? Mitä uusia ominaisuuksia nettipalvelussa on? Entä mitä tulee, kun yhdistetään palvelumuotoilu ja kevytyrittäjäpalvelu? Näistä ja monista muista asioista tietää meidän kehitystiimimme.

Palvelun kehittäminen asiakaslähtöisesti kevytyrittäjiä kuunnellen on ollut meille aina tärkeää. Ja jotta palvelua tulisi kehitettyä oikeaan suuntaan, on asiakkaiden palautteiden kerääminen ja niiden kuuleminen isossa roolissa. Keväästä asti Eezyn nettipalvelussa on käynyt milloin koira, milloin pesukarhu kyselemässä palautetta ja tähtiarvioita onnistuneiden laskun lähetysten jälkeen. Kiitos kaikille jo palautetta jättäneille! Tähtiarvioiden viikoittainen keskiarvo on pysynyt pitkään 4,6 tuntumassa, eli täällä tehdään selvästi ihan oikeita asioita.

Sanallisissa palautteissa saamme usein kiitosta helposta ja selkeästä nettipalvelusta. Nettipalvelun käyttö on monilla sujuvaa, ja tarpeelliset toiminnot löytyvät näppärästi. Myös meidän timanttinen asiakaspalvelutiimimme saa roimasti kiitosta!

Kehitysehdotukset palautelaarista käytäntöön

Kaikki kehitysehdotukset luetaan ja arvioidaan, esimerkiksi sen mukaan, onko nettipalvelussa mahdollisesti joku ongelma tai bugi, joka pitää laittaa korjaukseen mahdollisimman pian. Laitamme ylös kaikki asiakkailta tulleet toiveet ja palautteet ja usein toistuvat toiveet uivat varmemmin kohti työjonon kärkeä. Olemme yhteydessä kaikkiin, jotka ovat pyytäneet yhteydenottoa palautteeseensa tai kehitysehdotukseensa liittyen ja voimme siten jatkaa keskustelua aiheeseen liittyen ja ymmärtää vielä paremmin asiakkaidemme tarpeita.

“Parhaiten meitä auttaa yksityiskohtainen palaute. Kerro, jos jokin asia toistuvasti ärsyttää tai tulee mieleen, miten jokin asia sujuisi paljon helpommin”, kehityspäällikkö Otto Liulia kommentoi.

Toisinaan asiakkaiden nopea reagointi ja palautteen antaminen on kullanarvoista. Esimerkiksi tilanteissa, joissa yllättävä bugi johtuu meidän tekemistä muutoksista, saattaa laskua täyttävä kevytyrittäjä huomata ongelman jo ennen kuin siitä tiedetään täällä päässä.

Pieniä parannuksia ja jatkuvaa kehittämistä

Uusia ominaisuuksia ja palveluita kehittäessämme haluamme varmistua siitä, että asiakkaamme kokevat uutuudet hyödyllisiksi. Emme siis vain pohdi, että olisipa mielestämme hienoa, jos meillä olisi jokin palvelu tai toiminnallisuus – me kysymme, olisiko sillä käyttöä asiakkaillemme. Emme myöskään pommita asiakkaita erilaisilla kyselyillä huviksemme, vaan haluamme oikeasti kuulla mielipiteitä ja pohdintoja matalalla kynnyksellä.

Nettipalvelun moottori jyllää jatkuvasti ja palveluun on tehty kesän aikana pieniä parannuksia, jotka eivät varsinaisesti näy asiakkaan puolella, mutta jotka sujuvoittavat sekä asiakkaidemme että Eezyn asiakaspalvelijoiden työtä. Näkyviäkin parannuksia on viime aikoina tehty: jos sinulla on YEL-vakuutus, olet ehkä huomannut, että YEL-asiakasvaratilin nostot sujuvat nyt entistä reippaammin.

Eezy Kevytyrittäjien kehitysyhteisö

Kerroimme keväällä ottaneemme kehitysmatkalle mukaan QASWUA Design & Development Oy:n. Kesän aikana olemmekin ottaneet Qaswuan johdolla merkittävän askeleen asiakaslähtöisessä kehittämisessä käynnistämällä asiakkaistamme koostuvan kehitysyhteisön, jonka osallistujia olemme saaneet jo mukaan kehittämään entistä parempaa palvelua.

Mitä kehitysyhteisölle kuuluu?

”Hyvää kuuluu! Isommin ollaan päästy starttailemaan nyt syksyllä, vaikka jo kesälläkin jotain juttuja testailtiinkin yhdessä. Todella mahtava huomata, kuinka moni on lähtenyt mukaan ja haluaa osallistua palveluidemme kehittämiseen. Mukaan mahtuu aina, kaikki Eezyn kevytyrittäjät ovat tervetulleita”, kehitysasiantuntija Nina Blomqvist kertoo.

Eezy Kevytyrittäjien kehitysyhteisö koostuu joukosta erilaisia kevytyrittäjiä, joilla on mahdollisuus osallistua palveluidemme kehittämiseen matalalla kynnyksellä. Kehitysyhteisön jäsenenä pääset aina ensimmäisenä mukaan uusien juttujen kehittämiseen ja testaamiseen: vastaamaan mielenkiintoisiin kyselyihin, osallistumaan työpajoihin ja haastatteluihin sekä testaamaan uusia palveluita.

Kehitysyhteisössä mukana oleminen ei sido sinua vielä mihinkään, sillä voit aina harkita osallistumistasi kehittämiseen saatuasi siitä tarkempia lisätietoja.

Mikäli sinulla herää kysymyksiä kehitysyhteisöön liittyen tai haluat ilmoittautua mukaan, voit olla tässä kohtaa yhteydessä kehitysasiantuntijaamme Nina Blomqvistiin: nina.blomqvist@eezy.fi / 09 4247 5636.

Pääset jatkossa lukemaan kehitystiimin kuulumisista säännöllisemmin näin artikkelin muodossa, joten kannattaa pysyä kuulolla!

Tutustu myös:

Palveluiden kehittäminen entistäkin lähemmäksi kevytyrittäjiämme

Vastuullinen kevytyrittäjäpalvelu

Kokemuksia Eezystä